دیگر پیمان دیگر پیمان

دیگر پیمان

بازتاب ایده ها و نظرات شخصی من از مشاهدات و دریافتهای اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی

 

 

" بی عنوان "

 

 از سیزدهم آبان ماه حدود یک ماه گذشته است ، و چه کسی اهمیت و تاثير این تاریخ بر زندگي اش بی خبر است ?

تاثیری به سزا که نه فقط در زندگی افراد بلکه خانواده ها و حتی در سرنوشت جامعه و کشور بر جا می گذارد . چنان چه کوتاه اندیش نباشیم در می یابیم که حتی تاثیری روانی این تاریخ و آغاز دور دوم تحریم های آمريكا علیه ایران در فرهنگ عمومی ، حوزه های اجتماعی اخلاقی و انسانی تاثیر گذار است و کم هم نیست . شاید ظاهر قضيه این باشد که تحریم ها اقتصادی هستند این امر درست است اما تبعات این تحریم ها تمام ابعاد زندگی ایرانیان را در بر خواهد گرفت .

اگر چه ما مردم فراموشکاری خوانده می شویم اما حتما مناسبت این روز را از یاد نبرده ایم : سیزدهم آبان روز اشغال سفارت آمريكا توسط جمعی از تندروهای انقلابی است که آن زمان خود را دانشجویان پیرو خط امام می خواندند . برخی از آن ها امروز هم سمت های مدیرتی دارند . برخی اصلاح طلب شده اند و گروهی هم ایران را ترک کرده اند و در همان آمريكا که از دیوارهای سفارتش در تهران بالا رفتند ساکن هستند یا فرزندانشان در آن کشور تحصيل می کنند ! به واکنش های مردم خیلی دقت می کنم در تحلیل های اجتماعی و اقتصادی شان که در گفت و گوهای ایشان بازتاب دارد هیچ رابطه ای میان این مناسبت و اوضاع کنونی کشور نمی یابم شاید راست گفته اند که ما مردمان فراموشکاری هستیم ! در تقویم ها این روز را زیرنویس کرده اند در رسانه ملی ، رادیو و تلويزيون ويژه برنامه ای برایش ساخته اند که تکرارها در تکرار است اما آيا این مردم همان مردمان هستند ? نزدیک به چهل سال از آن روزهای پر تب و تاب و سرشار از اشتباه و خطاهای پر درد گذشته است امروز ما زمزمه می کنیم : مذاکره برای حفظ منافع یا دست یافتن به اهداف بزرگ تر چندان اشکالی هم نمی تواند داشته باشد مانند " برجام " که دستاوردهایی هم داشت و کشورمان را در مسیر آرامش موقت قرار داد تا آن که رییس جمهوری جدید فرد اول کشور نه چندان دوست ما ، آمريكا شد! 

از خودم می پرسم اگر دوباره روزی در همان فضاي پر شور و تنش قرار بگیریم مردم کشورمان همان واکنش ها را از خود نشان خواهند داد? با هیجان و فریاد حق خواهی از دیوارها بالا خواهند رفت و آن زمان با خود چه فکری می کنند ?

بالا رفتن از دیوار زحمت دارد ! ممکن است دست و پای آدم زخمی شود ! اما پرسش اصلی این جاست که افتخار هم به دنبال خواهد داشت ? مقصودم افتخار و سربلندی است که تاریخ و فرزندان مان در بلند مدت قضاوت خوشایندی نسبت به این هیجان ها داشته باشند . 

البته بدیهی است که برخی از ما مردم باز هم از دیوارها بالا می رویم . همان کاری که امروز هم انجام می دهیم البته نه دیوار همسایه بلکه دیوار عقاید و برداشت های فردی یا جمعی مان ! آيا آن ها که امروز از دیوار ها بالا می روند و می کوشند تا روابط قدرت و ثروت را افزایش دهند روزی با خود فکر خواهند کرد که چه دستاوردهایی برای نسل های آينده برجا می گذارند ?

دوستان و عزیزان من مسأله مهم اندیشیدن و یا عمیق فکر کردن است . از گذشته ها عبرت بگیریم یک ماه از سیزدهم آبان ماه گذشته است و دور دوم تحریم های آمريكا علیه ایران آغاز شده ، شاید ندانیم رفتارهای امروزمان چه تاثیرهای جبران ناپذیری می تواند بر زندگی آيندگان داشته باشد و چه بازی ها که با سرنوشت شان صورت می دهد . 

از شما می خواهم بیاندیشید و  اندکی فکر کن کنید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






شنبه 10 آذر 1397برچسب:, |
 

به وبلاگ من خوش آمدید

 

لینکها

حمل ارسال خرید ماینر از چین

حمل و نقل هوایی چین

قلاده اموزشی شوک دار

الوقلیون

 

مطالب قبلی

» سپید و سیاه
» آمبولانس ecnaludma
» گره هایی بر ریسمان شعور
» دلم نوشته که نوروز دلم می خواهد ‌‌"
» " برمیگردم "
» " مدیریت خشم "
» " اقتصاد بدون فرهنگ "
» " همیشه به یادت هستم "
» سفره فقرا و میز اغنیا
» " دخل و خرج بی سامان "
» " دخل و خرج بی سامان "
» فقر مکتوب _ فقر ملموس
» فقر مکتوب _ فقر ملموس
» " اقتصاد سنگ قبری "
» " انگیزه و برخورد "
» " اقتصاد و اعتراض " ( 3 )
» " اقتصاد و اعتراض " ( 2 )
» " اقتصاد و اعتراض "
» " جهش از دل خطر "
» " خوراک خوب "

 

ارشیو

شهريور 1401

مرداد 1401

اسفند 1399

تير 1398

خرداد 1398

بهمن 1397

دی 1397

آذر 1397

آبان 1397

مهر 1397

شهريور 1397

مرداد 1397

تير 1397

خرداد 1397

ارديبهشت 1397

فروردين 1397

اسفند 1396

دی 1396

مهر 1396

شهريور 1396

مرداد 1396

آبان 1395

مرداد 1395

تير 1395

آذر 1394

آبان 1394

مهر 1394

شهريور 1394

مرداد 1394

تير 1394

خرداد 1394

 

نویسندکان

پیمان

 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دیگر پیمان و آدرس digarpeyman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک ها

ردیاب ارزان ماشین

جلو پنجره جک جی 5

 

امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگدهی

 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: