دیگر پیمان دیگر پیمان

دیگر پیمان

بازتاب ایده ها و نظرات شخصی من از مشاهدات و دریافتهای اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی

 

 

" فردای منتظر "

 

 حدود یک ماه از دور دوم تحریم ها علیه ایران آغاز شده است . همه ما راجع به این موضوع گفت و گو می کنیم و ایده ها و نقطه نظرهاي شخصی مان را برای فردایی که در انتظار مان است با دیگران مطرح می کنیم . واکنش های گوناگون و بسیار متفاوتی به این رخداد قطعی در داخل و خارج از کشور صورت می گیرد ، رسانه ها نیز به ابعاد متفاوت این امر می پردازند و نکته جالب توجه تحلیل هایی است که از سوی شبکه های تلویزیونی مختلف ارایه می شود . واقعیت آن است که در میان اندیشمندان و تحلیل گران هیچ گونه همسویی و هم رایی را نمی توان شاهد بود . اما مانند گذشته من بر این موضوع تکیه می کنم که : " همه چیز به خود ما مردم باز می گردد ." این ما هستیم که تعیین خواهیم کرد از این مقطع تاریخی چگونه گذر خواهیم کرد . این ما مردم هستیم که تصمیم می گیریم چه باید بکنیم و چه ها نباید کرد . مساله اصلی باور به حقوق اولیه ای است که در هر شرایطی نمی باید از آن ها غافل ماند . 

با نگاهی به تاریخ این سرزمین در می یابیم که چیزی بسیار مهم که تعیین کننده سرنوشت ماست در این میان گم شده است : " حقوق اولیه ای که خودمان ، خود ما را از آن ها محروم ساخته ایم . سال هاست که این حقوق گم شده اند : ما حق اندیشیدن و راه درست انتخاب کردن را گم کرده ایم . وقتی برای خرید کالاهایی که گمان می کنیم ؛ افزایش قیمت مواجه خواهند شد از دیگران پیشی می گیریم و آن ها را انبار می کنیم پس این خود ما هستيم که به دست خودمان سرنوشت دیگری را برگزیده ایم . این جا دست ها و شکم های ما به جای مغزهایمان فکر می کنند و گمان هم می کنند که درست اندیشیده اند . 

در طول دهه های گذشته ، پیش از پیروزی انقلاب ایران و پس از آن چه برای دولت ها و چه برای مردمی که هرگز فرصت تمرین دموکراسی یا مردمسالاری را به معنای واقعی آن نیافتند اهداف اصلی یا گم شده یا فراموش شده اند . 

اما این بار من به اتفاق روبه رو یمان به عنوان یک فرصت نگاه میکنم و بسیار امیدوارم از این فرصت بتوانیم بهره بگیریم چرا که زمان بازنگری فرا رسیده است . 

سیاست های جهانی ، منطقه ای و دولتی را کنار بگذاریم و راهی تازه بیابیم . اعتقاد دارم انجام این کار ممکن است و برای مردمی که حقيقت را بجویند و گام در راه حقيقت بگذارند رسیدن به اهداف شان غیر ممکن نیست . سیاست ورزی های فردی را به تصمیم گیری های جمعی تبدیل کنیم ، عملكردهاي که در گذشته ما راه برون رفت از مشكلات مان می دانستیم حالا دیگر پاسخ مان را نمی دهند . وضع موجود چاره ای به جز تغییر کردن ندارد پس این تغییر را از خودمان آغاز کنیم . همیاری ، دیگر خواهی ، مقابله با خودخواهی ها و فرد گرایی ها ضرورت هایی هستند که از یادمان رفته است . باز هم تاکید می کنم تحریم های پیش رو فرصت هایی یاد آور هستند که وظايف ما را نشان خودمان خواهند داد . 

      ( فردای منتظر )



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






یک شنبه 11 آذر 1397برچسب:, |
 

به وبلاگ من خوش آمدید

 

لینکها

حمل ارسال خرید ماینر از چین

حمل و نقل هوایی چین

قلاده اموزشی شوک دار

الوقلیون

 

مطالب قبلی

» سپید و سیاه
» آمبولانس ecnaludma
» گره هایی بر ریسمان شعور
» دلم نوشته که نوروز دلم می خواهد ‌‌"
» " برمیگردم "
» " مدیریت خشم "
» " اقتصاد بدون فرهنگ "
» " همیشه به یادت هستم "
» سفره فقرا و میز اغنیا
» " دخل و خرج بی سامان "
» " دخل و خرج بی سامان "
» فقر مکتوب _ فقر ملموس
» فقر مکتوب _ فقر ملموس
» " اقتصاد سنگ قبری "
» " انگیزه و برخورد "
» " اقتصاد و اعتراض " ( 3 )
» " اقتصاد و اعتراض " ( 2 )
» " اقتصاد و اعتراض "
» " جهش از دل خطر "
» " خوراک خوب "

 

ارشیو

شهريور 1401

مرداد 1401

اسفند 1399

تير 1398

خرداد 1398

بهمن 1397

دی 1397

آذر 1397

آبان 1397

مهر 1397

شهريور 1397

مرداد 1397

تير 1397

خرداد 1397

ارديبهشت 1397

فروردين 1397

اسفند 1396

دی 1396

مهر 1396

شهريور 1396

مرداد 1396

آبان 1395

مرداد 1395

تير 1395

آذر 1394

آبان 1394

مهر 1394

شهريور 1394

مرداد 1394

تير 1394

خرداد 1394

 

نویسندکان

پیمان

 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دیگر پیمان و آدرس digarpeyman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک ها

ردیاب ارزان ماشین

جلو پنجره جک جی 5

 

امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگدهی

 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: